Подаруваме книгата за нашите редовни читатели, во соработка и по избор на издавачката куќа Ѓурѓа. 


Насоки:

За учество Like на facebook страната на Ваш Аптекар, споделете ја објавата, во коментар означете - тагнете пријател или пријателка. 
Во потесен избор влегуваат учесниците кои ќе ги споделат објавите на? Ваш Аптекар од денес 14.05.2019 до 21.05.2019. 


Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме на 21.05.2019 по случаен избор.

Подаруваме книгата за нашите редовни читатели, во соработка и по избор на издавачката куќа Ѓурѓа. 


Насоки:

За учество Like на facebook страната на Ваш Аптекар, споделете ја објавата, во коментар означете - тагнете пријател или пријателка. 
Во потесен избор влегуваат учесниците кои ќе ги споделат објавите на? Ваш Аптекар од денес 06.05.2019 до 13.05.2019. 


Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме на 13.05.2019 по случаен избор.

Летото значиoтфрлање на слоевитата облека и прикажување на вашата бикини фигура. Но, за многумина, особено за жените, таа сезона може да донесе некои недостатоци. Проширените вени се појавуваат или се влошуваат во текот на летните месеци повеќе од кој било друг период од годината, па оние кои страдаат од проширени вени може да бидат акутно погодени во текот на летото, и физички и емоционално, поради влошените симптоми и зголемената самосвест.

Вените на нозете се крвни садови кои пренесуваат крв од нозете кон срцето, во правец спротивен на гравитацијата.
Проширените вени се заболени крвни садови, најчесто на долните екстремитети. Тоа се вени со нефункционални венски залистоци. Со самото оштетување на залистокот се создава венски рефлукс. Тоа доведува до ширење на венските ѕидови и создавање на змиулести булбуси, односно проширени вени. Ваков крвен сад не е во можност да ја извршува својата вообичаена функција на пумпање крв во срцето. Доколку не се третираат, проширените вени може да предизвикаат компликации.
 
Околу 40% од жените и 25% од мажите имаат проширени вени.

Причини
Главна причина за настанување на проширените вени е исправената положба на човекот. Таа положба создава големо оптеретување на крвните садови во долните екстремитети што директно води кон создавање на проширени вени. Ослабените венски залистоци се, исто така, еден од клучните фактори. Проширените вени настануваат и како последица на генетска предиспозиција. Недоволната физичка активност, бременоста, гојазноста се исто така неколку фактори кои доведуваат до оваа состојба.

Проширените вени многу често ги погодуваат жените отколку мажите. Причината за тоа е секако бременоста.. Статистичките податоци покажуваат дека проширени вени добиваат дури 40% од трудниците.

Симтоми кои се манифестираат

Напнатост и тежина во нозете се првите симптоми кои се манифестираат при проширени вени. Покрај нив, кај најголем број случаи доаѓа до појава на грчеви и константни отоци во нозете, особено околу злобовите. Најпрво се прошируваат капиларите, а потоа и поткожните вени. Проширените вени може да имаат пречник и до еден сантиметар. Се јавува и дисколорација на кожата околу проширената вена и болка по подолго седење или стоење. 

Превенција
Не постои начин целосно да се спречат проширените вени. Но, подобрувањето на циркулацијата и мускулниот тонус може да го намали ризикот од развој на проширени вени. Истите мерки што може да ги преземете за да ја третирате непријатноста од проширените вени дома, можат да помогнат во спречување на проширени вени, вклучувајќи:
– вежбањето, пешачењето или пливањето можат да го спречат создавањето на проширени вени.
– одржување на нормална тежина.
– исхрана богата со диететски влакна, а ниска содржина на сол.
– избегнувајте трансмасти (бидејќи ја влошуваат циркулацијата и имаат воспалително дејство), алкохол и кофеин (кои имаат дехидрирачко дејство).
– подобрете ја еластичноста на крвните садови со земање на витамините Б и Ц, а со земање на витаминот Е помага да го спречите згрутчувањето на крвта и да ја подобрите циркулацијата. 
– избегнувајте носење на високи потпетици и тесни чорапи. Се препорачува носење на еластични чорапи или завои.
– туширање со млака или студена вода.
– избегнувајте да седите подолго време со вкрстени нозе. Кога седите најдобро е, ако е возможно, да ги држите нозете благо поткренати.
– ако треба да стоите подолго време, виткајте ги стапалата горе-долу, и ротирајти ги во правец на стрелките на часовникот за да ги придвижите мускулите и зглобовите.

Методи на лекување
На почетокот, проширените вени може да се третираат со неоперативни методи. Конзервативната терапија и употребата на лекови може да ги ублажат проблемите на проширените вени. Ако проширените вени веќе влегле во втората фаза на болеста и стануваат нефункционални, тие мора да се отстранат. Проширените вени се отстрануваат со класична хирургија, со ласерска или радиотерапија или со операција со водена пареа.

Домашен третман на проширени вени

Вежби и масажа
Редовната вежба поттикнува подобра циркулација на крвта во нозете. Вежбањето, исто така, помага да се намали крвниот притисок, што е уште еден фактор кој придонесува за проширени вени. Такви вежби се: пливање,пешачење, велосипедизам, јога.
Нежно масирање на погодените области може да помогне за подобра циркулација, Избегнувајте директен притисок врз вените! 

 
Држете ги нозете благо подигнати 
Држењето на нозете благо подигнати во иста висина со срцето или над него ќе помогне да се подобри циркулацијата. Со тоа се намалува притисокот во вените на нозете и гравитацијата ќе ѝпомогне на крвта да тече непречено назад кон срцето.
 

Компресивни чорапи
Компресивните чорапи се достапни во повеќето аптеки и можат да помогнат при создавање на притисок во нозете. Ова им помага на мускулите и вените да ја движат крвта кон срцето.

Есенцијални масла
Маслото од костен (Aesculus hippocastanum L.) и маслото од бор (Pinus maritima) можат да помогнат да се намали болката во нозете, тежината и чешањето кај луѓе со хронична венска инсуфициенција, што е главна причина за проширени вени, како и за намалување на отокот на нозете.

Промени во исхраната
Храната богата со калиум може да претставува еден од домашните третмани за проширени вени. Калиумовата храна (бадеми и ф'стаци, леќа и бел грав, компири, лиснат зеленчук, лосос и туна) може да им помогне на проширените вени преку намалено задржувањето на вода во телото.
Солта или храната богата со натриум може да предизвика задржување на вода во телото, па затоа и треба да се избегнува.
Луѓето кои се со прекумерна тежина имаат поголема веројатност за проширени вени, па затоа намалувањето на вишокот килограми може да го намали притисокот врз вените и да го олесни отокот и непријатноста.

Јадете повеќе флавоноиди. Флавоноидите ја подобруваат циркулацијата на крвта. 
Храна која содржи флавоноиди: зеленчук, вклучувајќи кромид, пиперки, спанаќ и брокула;агруми и грозје, цреши, јаболка, боровинки, какао, лук.

Jа подаруваме книгата ,,Егото и ид'' од Сигмунд Фројд за нашите редовни читатели. Во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа. 


Насоки:

За учество Like на facebook страната на Ваш Аптекар, споделете ја објавата, во коментар означете - тагнете пријател или пријателка. 
Во потесен избор влегуваат учесниците кои ќе ги споделат објавите на? Ваш Аптекар од денес 19.04.2019 до 30.04.2019. 


Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме на 30.04.2019 по случаен избор.

Jа подаруваме книгата " Оваа страна на рајот" од Скот Фицџералд за нашите редовни читатели. Во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа. 


Насоки:

За учество Like на facebook страната на Ваш Аптекар, споделете ја објавата, во коментар означете - тагнете пријател или пријателка. 
Во потесен избор влегуваат учесниците кои ќе ги споделат објавите на? Ваш Аптекар од денес 04.04.2019 до 12.04.2019. 


Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме во петок попладне на 12.04.2019.  по случаен избор.

Jа подаруваме книгата "КАРМА" од Џером Андерсон за нашите редовни читатели. Во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа. 


Насоки:
За учество Like на facebook страната на Ваш Аптекар, споделете ја објавата, во коментар означете - тагнете пријател или пријателка. 
Во потесен избор влегуваат учесниците кои ќе ги споделат објавите на? Ваш Аптекар од денес 25.03.2019 до 01.04.2019. 

Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме во понеделник попладне на 01.04.2019.  по случаен избор.
Магнезиумот заедно со калиумот, калциумот и натриумот се основните елементи неопходни за правилно функционирање на организмот на човекоткојне е во состојба да го синтетизира овој минерал. Поради тоа, потребно е секојдневно да консумирамехрана, богата со магнезиум. 
Магнезиумот е еден од најраспространет елементи на Земјината кора (околу 2%)  и е третиот најброен елемент растворен во морската вода. Магнезиумовиот јон е есенцијален за сите живи клетки. 
Истражувањата покажуваат дека дури 50 % од лицата кои страдаат од чести главоболки имаат ниски концентрации на магнезиум во крвта. 
 
Зошто ни е потребен магнезиум?
Магнезиумот е многу важен за организмот, бидејки влијае на активноста на повеќе од 300 ензимски системи, вклучувајќи синтеза на протеини, синтеза на нуклеински киселини.Пред се играважна улога во работата на кардиоваскуларниот, нервниот систем, мускулите, бубрезите, црниот дроб, жлездите што лачат хормони. Особено е значаен за опуштање на мускулите и за добар сон и ги спречува тегобите како што се хроничен замор, главоболка и мигрена. Магнезиумот помага во превенцијата и лекувањето на многу болести како астма, аутизам, срцеви заболувања, епилепсија, мултиплекс склероза, ПМС.
Магнезиумот и срцето
Магнезиум е од суштинско значење за правилно функционирање на срцевата работа. Тој е  вклучен во трансферот на другите електролити, како што се калциум и калиум, важни за пренос на нервните сигнали и мускулната контракција. Докажано е дека недостиг на магнезиум може да предизвика неправилна работа на срцето, позната како аритмија.
Магнезиумот и крвниот притисок
Докажано е дека зголемувањето на внесот на магнезиум може да помогне да се спречи високиот крвен притисок. Ниски нивоа на магнезиум се поврзани со ризикот од хипертензија и срцеви заболувања, особено срцев удар.
Чести грчеви и болку во мускулите
Ниските концентрации на магнезиум во организмот можат да бидат причина за чести и болни грчеви во мускулите. Ова особено може да биде изразено кај спортисти и кај лица со зголемена физичка активност. 
Магнезиумот и сонот
Мночу чест и вообичаен показател за недостаток на магнезиум може да биде и појавата на несоица. Дури и помали отстапки во потребните концентрации можат да бидат доволна причина за тешкотии во заспивањето или континуирано будење во текот на ноќта.
Препорачани дневни концентрации
Препорачаните дневни количини се зависни од возрасното доба, полот како и  специфичните состојби на организмот. Генерално препорачаниот дневен внес кај  возрасни мажи изнесува 420 мг., додекакај жените е 320 мг.
  
Симптоми при недостиг на магнезиум
Симптоми кои се манифестираат како резултат од недостаток на магнезиум се најразлични но како најчести се следните:
- слабост и грчеви во мускулите
- меки и кршливи коски
- главоболка/ мигрена
- нестабилниконцентрациина шеќер во крвта
- покачен крвен притисок и аритмија
- депресија
- недостиг на апетит
  
Храна богата со магнезиум
Потребата на телото за магнезиум треба да се обезбедувапреку соодветна исхрана. Во храна која е богата со магнезиум спаѓаат бадеми и други јаткасти плодови, производи од соја (тофу), банани и зелен лиснат зеленчук како спанаќ и блитва. 
Сто грама бадеми содржат околу 290мг магнезиум, пола чаша спанаќ содржи 78 мг милиграми магнезиум. Една средна банана содржи околу 32 мг магнезиум.Семките од сончоглед обезбедуваат 325мг  на магнезиум на 100 грама а сусамот обезбедува 350мгна 100 грама. Богато со магнезиум е и темното чоколадо кое на 100 грама содржи околу  320 мг на магнезиум. 
Други добри извори на магнезиум се мешунките, соја млеко, црн грав, авокадо , пченични и оризни трици , овес, семки од тиква.
 
Нашиот организам апсорбира само 1/3 магнезиум од храната. Конзумирањето  на бело брашно во форма на леб, пецива и тестениниги троши залихите на магнезиумот од организмот. Исто така долгото чување, замрзнување и готвење на храната, ја осиромажува истата одовој минерал.
 
Неконтролираното консумирање на магнезиум во форма на додаток во исхраната може да доведе до предозирање. Карактеристични симптоми при земање на поголеми количини на магнезиум се: дијареја, малаксаност и поспаност. Затоа пред употреба на било какви додатоци во исхраната консултирајте го вашиот фармецевт.
 

ВЛАСЕЦ

Власецот ( лат.AlliumSchoenoprasum L.) потекнува од фамилијата Alliaceae, во која припаѓаат и лукот, кромидот, малините итн. Саморазмножувачка билка, која расте од пролет до есен,најчесто по бреговите на реките и влажни ливади. Од мај до јуни се развиваат пурпурно виолетови цветови со интензивен мирис кој е далеку препознатлив. Средновековните градинари често го користеле власецот за декорирање на градините.

Состав и употреба
Власецот е широко употребувана билка, која има благо лут вкус кој најчесто зависи од условите во која е одгледувана и тоа како е одгледувана. Има долга традиција поради својот карактеристичен вкус, но и нејзините лековити својства.
Содржи етерични масла богати со сулфур, кои се причина за лутиот вкус и специфичниот мирис. Поради едноставниот начин за одгледување, како и лековитите својства, власецот треба да е дел од секоја градина. Богат е со вредни хранливи материи и содржи многу малку калории. Добар извор е на витамините А, Б, Ц и К, додека од минералите најприсутни се калциумот, магнезиумот, фосфорот и калиумот.
Лековити својства:

1.     Го намалува холестеролот
Поради присуството на алицин во високи концентрации, власецот влијае врз намалување на нивоата на т.н. “лош”холестерол во крвта и на тој начин потпомага во регулирање на крвниот притисок.
Важно е да се знае дека алицинот се создава веднаш по кинењето на стеблото на власецот, а по некое време се претвара во сулфурни соединенија. Затоа, потребно е да се конзумира свеж, односно додека се чувствува луткастиот мирис.
2.     Го зајакнува имунитетот
Власецот содржи витамин А, кој има улога во одржување на  здрава слузница на носот, грлото, белите дробови и дигестивниот систем, како и на други органи кои се изложени на надворешни влијанија и потенцијални патогени.
Витаминот Ц, кој е присутен во власецот, го подобрува имунитетот и има антибактериски и антивирусни својства. Оттука, власецот е одличен додаток во исхраната за луѓе кои страдаат од инфекции на респираторниот тракт.
Витамините А и Ц, учествуваат во формирањето на антитела заради што го зајакнуваат имуниот систем.
3.     Спречува остеоороза и атеросклероза
Власецот содржи соединенија кои го задржуваат калциумот во коските и крвта бидејќи спречуваат екскреција на калциум преку урината, со што обезбедуваат поздрави и поцврсти коски.
Витаминот К во власецот, ја подобрува апсорпцијата на калциумот во коските и на тој начин ја намалува инциденцата на посменопаузални фрактури на коските.
Со спречување на хормонална нерамнотежа која може да доведе до деминерализација на коските, виаминот К е вклучен во зачувување на цврстината и здравјето на коските.
Со редовно конзумирање на власец, може да се спречи калцификација на крвните садови, следствено и атеросклероза.
4.     Учествува во спречување на појава на тумори
Научните истражувања потврдиле дека власецот има силна антиоксидативна активност. Во споредба со останатите зеленчуци од оваа фамилија, власецот има значително поголема количина на антиоксиданси во неговиот богат состав.
Оксидативниот стрес ( нарушена рамнотежа помеѓу слободните радикали и антиоксиданси во телото) е поврзан со голем број хронични заболувања, како што се дијабетес, кардиоваскуларни болести, тумори и деменција.
Антиоксидативните состојки ја намалуваат количината на слободни радикали во организмот, со што се успорува појавувањето и ширењето на канцерогените клетки.
5.     Го подобрува варењето на храната
Алил суфирдот и другите карактеристични соединенија во власецот имаат корисно дејство врз дигестивниот систем.
Власецот ги отстранува штетните бактерии, квасци и габи од дигестивниот тракт кои инаку би го отежнуваат варењето на храната.  
Поради синергијата на влакната и другите природни соединенија ( ниацин, тиамин, пантотенска киселниа),  доаѓа до полесно варење на храната.  Власецот овозможува подобра апсорпција на хранливите материи во дигестивниот тракт, со што се постигнува подобро искористување на истите во организмот.
6.     Го заштитува видот
Каротеноидите, зеаксантин и лутеин, кои ги содржи власецот, директно се поврзани со намалување на бројот на слободни радикали кои предизвикуваат дегенеративни заболувања на очите. Тие го успоруваат и спречуваат појавувањето на окуларен едем, макуларна дегенерација и ги чуваат очите од стареење. Високата концентрација на витамин А го подобрува здравјето на очите, го зајакнува и изострува видот.
 
Во кулинарство
На нашите простори, власецот најчесто се користи како зачин. Власецот потсетува на вкусот на лук и кромид. Незаменлив е за посебни пикантни јадења, салати, сосови.  Доколку купувате,запомнете дека власецот во кулинарството се користи свеж! Доколу сакате да го користите наредниот ден,најдобро е да го завиткате во влажна крпа и така завиткан да го чувате во фрижидер. При употребата потребно е да го исечкате на ситни парчиња и како таков да се додаде во разни зеленчукови супи, омлет, сосови, јогурт и разни готвени јадења. Одлично се комбинира со свежо сирење и салата. 

За Нас

Ваш Аптекар, наменето да ги задоволи вашите потреби за квалитетни информации во врска со употребата на лековите и другите средства кои ги земате во аптеките. Ние се грижиме за вашето здравје и ќе ви обезбедиме интересни содржини кои директно ќе влијаат врз вашиот приод кон лекувањето и начинот на живот воопшто.

Следете не на Facebook

Newsletter

Внесете ја вашата е-пошта и навремено дознајте за сите новости и информации поврзани со Ваш Аптекар.